donderdag 2 januari 2014

South Bay shawlette







Al vaak had ik me voorgenomen 
om eens de z.g.
"South Bay shawlette" te haken.
Een paar weken geleden
kwam het er dan van.





Ik gebruikte 
mooi kleurverlopend garen dat geschikt 
is voor haaknaald 1,75 mm,
maar voor dit patroon heb
ik haaknaald 3,5 mm gebruikt.
Je krijgt dan een 'luchtiger' effect.



Voor de rand heb ik "Mississippi" van Katia gebruikt.




Het bleek een leuk patroon om te haken te zijn.





Een leuke steekspeld  (zie in onze webwinkel) er op, 
en het is helemaal af!


Het oorspronkelijke patroon is hier te vinden,
maar is in het engels.

Een nederlandse vertaling is hier te vinden.







5 opmerkingen:

  1. wat een plaatje van een sjaal
    voor jou ook de beste wensen nog nellie x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken het patroon. Jij hebt wel een heel mooie uitvoering! Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Baie mooi! Ek hou ook daarvan om groter hake te grbruik vir ligter en kacy effek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor het mooie patroon en zou je misschien ook kunnen verklappen hoe je de afwerkrand gemaakt hebt. Zou ik heel blij mee zijn als je die rand kunt beschrijven want zo kan ik het niet zien. Bedankt, groet,
    Tonny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe ik de afwerkrand gemaakt heb weet ik niet meer precies, maar het lijkt
      in ieder geval heel veel op het patroon dat ik in onderstaande link vond:

      http://www.hobbyhaken.nl/archieven/639

      Verwijderen