maandag 4 februari 2013

gehaakt bloemkussen








Marije had een leuk gehaakt kussen gezien
en aangezien ze nogal wat restjes katoen had,
besloot ze er ook eentje te maken.



Dit is het geworden.






Van dichterbij.




En omdat het zo aanstekelijk werkt ben ik
zelf ook maar begonnen.
Het is erg leuk om te doen en
het werkt eigenlijk een beetje verslavend.
Marije haakte steeds één toer met een kleur,
maar ik wilde het eens anders doen en
begon 4 toeren blaadjes met donkergrijs,
daarna 3 toeren met wat lichter grijs en
als laatste 2 toeren met lichtgrijs.
De rest wordt met creme gehaakt.
Je krijgt dan een soort schaduweffect.





Wil je het ook eens proberen?

Ik heb 3 linkjes met patroonbeschrijvingen,
Één in het engels:

Één in het duits:

én een in het nederlands:

We hebben zelf wel wat veranderd nl.:
daar waar van vasten wordt gesproken hebben we
hálve vasten gehaakt.
Hierdoor worden de blaadjes wat meer geprofileerd.

Zelf haak ik van het duitse patroon,
en nu ik het even na lees zie ik
dat het nederlandse patroon niet
helemaal correct vertaald is.
(Als er voor de bloemblaadjes van halve vasten gesproken wordt
moeten dat halve stokjes zijn.)









7 opmerkingen:

  1. Oh gaaf!! Die onderste vind ik qua kleur helemaal geweldig! Echt je gaat er nog voor zorgen dat ik straks ook nog aan het haken ga...:(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw die is mooi !! Ook eens een keer proberen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. welk garen en welke haaknaald heb je hiervoor gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de kleurige versie gebruikten we katoen en haaknaald 3 mm.
      Voor de grijs/creme gebruikten we Mississippi-3 van Katia en dezelfde haaknaald.

      Verwijderen
  4. Hoi! Ik ga het kussen ook haken...heb zeven verschillende kleuren en allen een bol is dit voldoende??

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi hoeveel bollen heb je in totaal nodig wanneer ik 1kleur ga gebruiken? Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen